Ha fizetéscsökkentés, legyen Kövér

Kövér László házelnök úgy döntött a minap, hogy azon képviselők, akik az alkotmányozás idején nem vettek részt a parlamenti munkában, azok a távolmaradásuk idejére nem kaphatnak fizetést. Ez a lépés példaértékű lehet minden képviselő számára, abban az értelemben, hogy bizony ez is egy munkahely, ahonnan igazolatlanul hiányozni következmények nélkül nem lehet. Csak támogatni tudom, ha a képmutatás felől a szabályok betar(ta)tása felé történik elmozdulás.

De mennyire hiteles a szabályok őre szerepében egy olyan ember, aki a társaival együtt ugyan így kivonult az ülésekről, ha a politikai érdeke ezt kívánta? Vajon felvette-e ezen időszakokra is a fizetését? Akkor is sértette-e az erkölcsi érzékét a munka nélkül kapott járandóság?

Ez csak egy apró ügy a sok közül, de mindennél jobban jellemzi a jelenlegi kormány erkölcsi értékrendjét. Nem is kicsinyes bosszúról van itt szó, mint ahogy azt sokan hiszik, hanem arról az arroganciáról, ami azt sugározza: mi ezt is megtehetjük, mert felette állunk a szabályoknak. Azért nagyon szomorú ez, mert ezzel a viselkedéssel alapvetően jó intézkedéseket is teljesen hiteltelenítenek. Ezért azt javaslom a házelnök úrnak, hogy az általa kiadott intézkedéssel egyidejűleg járuljon szépen a kasszához, és fizesse be a köz javára az azon időszakra kapott juttatásait, melyeket az „elmúlt 8 évben” kivonulással töltött. Mert amíg ezt nem teszi, addig ő sem különb azoknál, akiken mostanában számon kéri a cselekedeteiket.

bng 133 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://emberitisztesseg.blog.hu/api/trackback/id/tr882950832

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: BullshitGenerator 3.0 Orbán version 2011.06.03. 10:11:47

A Blikk szerkesztőségébe látogatott tegnap Orbán Viktor. A miniszterelnök a napilap olvasóival csetelt – megbízható információink szerint önállóan válaszolt a kérdésekre. Az alábbiakban idézett szemelvények alapján legalábbis gyanítható, hog...

Trackback: Ehhez azért tényleg pofa kell... 2011.06.03. 07:34:04

Mindenki emlékszik még arra, hogy a FIDESZ frakció részéről szinte egy nagy kivonulásból állt az előző ciklus jó része: Ha Gyurcsány felszólalt, már vonultak is. Az is emlékezetes, hogy Orbán a 2002-es veresége után évekig szinte be se járt a munkahely...

Trackback: Bajuszterror és hűségpénz 2011.06.02. 23:28:37

Nagyon-nagyon régen, amikor az embereknek még iPadjük se volt, a mai Görögország területén volt egy Athén nevű városállam, aki előállt egy elképesztő ostobasággal. Jelmondat volt az csak inkább, mintsem megvalósult Nemzeti Együttműködés Rendszere, de a...

Trackback: Segíts a cenzornak, jelentsd föl magad! 2011.06.02. 23:04:31

Feljelentők forró drótja egyenesen a médiahatósághoz....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

regress 2011.06.02. 21:49:29

kövért eddig csak a külseje miatt tartottam primrtívnek.akkor lesz változás,ha az ilyen emberek eltűnnek a politikából,pártszinektől függetlenül

brekkk 2011.06.02. 21:53:54

szánalmas poszt! aki nem dolgozik ne is egyék! jól járt el!

vornia 2011.06.02. 21:57:36

brekk

de nem érted ,nem vagy képes, vagy szimplán nem akarod felfogni??
A poszt arról szól hogy Ő /ŐK i s megtették ugyanezt, és akkor az nem volt baj, nem számított...Most bezzeg az ellenzéknél ez hirtelen roppant büntetendő dolog..

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.06.02. 22:07:15

@vornia: te nem érted, hogy az nem számít, két okból. Egyfelől azért, mert az országrombolás volt, másfelől azért, mert a fidesz mondta, tehát úgy van. Remélem most már érted ;)

regress 2011.06.02. 22:09:52

@brekkk: te oxigénhiányos,akkor a fideszfrakció már éhen halt volna

Labancz 2011.06.02. 22:18:25

Ha érdekelt lennék az ügyben simán megkeresném azt a jogszabályt, ami alapján vissza lehetne perelni tőlük az azokért a napokért felvett pénzt, amikor nem tolták be a seggüket a parlamentbe. A jogalapot pont most teremtették meg hozzá. Ja, hogy ehhez annyi kellene, hogy az ellenzéknek legyen egy kis vér a pucájában? Akkor vegyük úgy, hogy nem szóltam.

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2011.06.02. 22:26:51

@brekkk: Hol írtam azt, hogy nem kell megvonni a fizetését annak, aki nem jár be a munkahelyére?

Bergeroth 2011.06.02. 22:27:22

"De mennyire hiteles a szabályok őre szerepében egy olyan ember, aki a társaival együtt ugyan így kivonult az ülésekről, ha a politikai érdeke ezt kívánta?"

Semennyire, de mivel a törvények rájuk nem vonatkoznak, illetve 2/3 van, meg a zemberek ezt akarták, illetve ezért is a gyurcsányahibás, így megtehetik.
Ahogy meg is teszik, és még mennyi mindent meg fognak....hajjajj....
Éltetek ti a kádár rendszerben? Szüleim sokat meséltek róla (13 éves voltam, amikor kádár meghalt), és a poklok poklára kívánták már akkor is azt a rendszert. Most meg ettől a 2.0-s verziótól rázza ki őket a hideg.
A történelem ismétli önmagát és ahogy megfigyelhető volt mindig is, a diktátorok, a hatalommániások, a pökhendi urak és a talpnyalók hada, mindig rosszul jár a végén.
A fidesz most jelenleg épp pökhendi urakat és hatalommániás szerepeket játszik.
Érdekes lesz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.06.02. 22:28:58

Bazeg, én nem megyek be a melóhelyemre, kirúgnak.
Nem fizut nem kapok, hanem melóm sem lesz!

vornia 2011.06.02. 22:29:37

flugi

ááá, már kezdem érteni..
és a teheneket oda vigyem ahol kövér a legelő?Jól van bakter úr :)))

vakablak 2011.06.02. 22:30:15

A szocik és az LMP amúgy könnyedén megtámadhatnák a döntést a bíróságon (ill. érvelhetnének a sajtónyilvánosság előtt) azzal, hogy ők azért nem voltak jelen a kérdéses időben az országgyűlésben, mert ott és akkor nem is ülésezett az országgyűlés, ezért az ő megjelenésük is okafogyott lett volna.

Az ún. "alkotmányozás" folyamata alatt a Fidex saját kommunikációja szerint az országgyűlés ugyanis átalakult alkotmányozó nemzetgyűléssé, ami viszont nem munkaköre a képviselőknek, ilyenre sem esküt nem tettek, sem választói felhatalmazást nem kaptak. Őket a Fidex gyakorlatilag az országgyűlési munkában akadályozta, amennyiben a parlament elnöke (Kövér) meg sem hirdetett ülésnapokat. Nincs is olyan törvény, amely az alkotmányozó nemzetgyűlésról szólna vagy annak létét-funkcióját meghatározná, és az idevágó alkotmánymódosítás sem történt meg, amely az országgyűlés ilyetén átalakulását lehetővé tenné.

Asszem 2011.06.02. 22:33:42

Nem értek egyet a poszttal, ez szimpla kicsinyesség, az írott szabályok alapján jogosan járnak el.

Meg amúgy egy cselekedet erkölcsi megítélését nem befolyásolja, hogy aki ítélkezik, az is ugyanolyan bűnös-e

Meridian74 2011.06.02. 22:40:33

A posztíró egyet felejtett el csak megemlíteni: a fidesz anno nem egész napokra vonult ki a gyűlésteremből, hanem csak arra az időre amíg Gyurcsány Ferenc előre bejelentett felszólalása következett. És a két frakció vezető bennmaradt reagálni. Utána mindig vissza is jöttek, már akik eleve ott voltak, és nem lógtak, mint manapság is - valahogy mostanában mindig üres parlamentet látok.

A korrektség viszont ott kezdődne, hogy mostantól akkor minden hiányzásért arányosan vonnák a fizetést. És egy seggel egy lovat lehet megülni, ne legyen igazolható a hiányzás azzal, hogy valami más közfeladatot lát el a delikvens, mert akkor kapja onnan a fizetését amiért ott dolgozik és vonják le azt amit itt meg hiányzik.
És örüljön ennek a lehetőségnek is, mert a versenyszférában még ezt sem tolerálják: hiányzol, mert másodállásban melózol? Akkor holnap már nem is kell jönnöd...!

Bergeroth 2011.06.02. 22:44:54

@Asszem:
"Meg amúgy egy cselekedet erkölcsi megítélését nem befolyásolja, hogy aki ítélkezik, az is ugyanolyan bűnös-e"

Szóval azt mondod, hogy mondjuk egy gyerekgyilkosból is nyugodtan lehet bíró, aki ítélkezhet is természetesen, csak azért mert ismeri az aktuális szabályokat és törvényeket?
Mi!? Hogy mi van !??

Bergeroth 2011.06.02. 22:52:38

@Meridian74:
Nem, a korrektség ott kezdődne, hogy levonják az mszp és az lmp lóvéját, majd a visszamenőleges törvényekre hivatkozva, a saját vagyonukból is visszafizetnék az arányosan ott nem töltött időt.
Szépen is néznénk ki, ha mindenki kivonulgatna a saját munkahelyéről, meg csak akkor menne be dolgozni amikor épp kedve van hozzá.

Itt nem azzal van a baj, hogy mit lehet és mit nem, hanem azzal, hogy ki teszi ezt meg.
És egy teljesen hiteltelen párttól olyan vádakat hallani, amit ők maguk is elkövettek, az nálam maximálisan kimeríti a hiteltelenség és a büdös patkány fogalmát.

driopios 2011.06.02. 22:56:12

@Meridian74: és Viktor hány napot töltött az ülésteremben az elmúltnyolcévben?

Pszt! 2011.06.02. 22:57:57

@Meridian74: Egy kezemen meg tudnám számolni, hány napot volt a viki a parlamentben az elmúlt 8 évben.

potyus 2011.06.02. 23:02:58

Kövér mindig is híres volt arról, hogy kemény. Keményen fogalmaz, emlékezzünk csak az elhíresült köteles elszólására.
Mint házelnök egyenesen kéjeleg pozíciójából adódó lehetőségekkel. Többek között parlamenti megszólalások alkalmával, nem egyszer amikor MSZP -s képviselő beszél, és ne adj Isten pár másodperccel túllépi a megengedett időhatárt, Kövér házelnök azonnal megnyom egy gombot és elveszi a hangot, majd kéjelegve figyeli a hatást. Olyan undorító, hogy tótágast áll a gyomrom. Mert ha megtenné ugyanezt a másik oldal képviselőivel is, nem szólnék, de nem egyszer perceket engedélyez pluszban, és megfigyeltem, ilyenkor somolyog a kackiása alatt, és nézi az MSZP sek reagálását. Akik kussolnak.....

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2011.06.02. 23:25:57

@Asszem: Én is azt mondanám, hogy szimplán kicsinyesség, ha nem állandóan az igazság bajnokai szerepében tündökölnének. Így viszont "majd én megmutatom" alapú kivagyiság, ami olyan szinten megzavarta a józanságukat, hogy már arra sem emlékeznek, hogy ők is ugyanezt csinálták.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.06.02. 23:33:37

Simlis, álszent, szarjankók szorul a hurok!

Pintér Sándor nyugdíjas fideszes közrendőrből belügyminiszter bevallott vagyona:

Bp. VII. 155 nm társasház - 1994
Bp. II. 61 nm lakórész társasházból - 1994
Bp. II. 400 nm ház + 2.246 nm telek - 2008
Csömör 809 nm zárt kert - 1982
Sarud 2.158 nm ingatlan - 1987
Sarud 7.264 nm szántó - 2005
Siófok 224 nm ház + 1.100 nm telek - 2004
Bp. IV. 20 nm garázs - 1993
Bp. VII. garázs - 1995
Bp. II. 18 nm garázs - 2004
Bp. II. 160 nm lakás - 2006
Bp. II. 160 nm lakás - 2003
Bp. II. 106 nm lakás - 2005
Bp. II. 17 nm garázs - 2005
Szihalom 150 nm nyaraló - ?
Szihalom 70 nm nyaraló - ?
Szihalom ? nm telek - ?
Pásztó 3.701 nm kert - 1990
Pásztó 2.350 nm szántó - 2001
Pásztó 7.322 nm szántó - 2001
Szigetmonostor 18 nm nyaraló + 574 nm telek - 1995 öröklés
Bernecebaráti 1.517 nm kert - 1990
Wartburg 1 db - 1994 öröklés
OTP részvény: 10.700.000.-
OTP befektetés jegy: 42.019.-
Állami Nyomda részvény: 584.048.-
OTP zárolt részvény: 1.500.000.-
Magyar Államkötvény: 630.000.-
MOL Nyrt részvény: 43.000.-
Állami Nyomda: 170.815.-
Folyószámla lekötött: 278.500.000.-
Folyószámla látra szóló: 38.708.631.-
Feleség nevén (összesen): 479.785.028.-
Követelések összesen: 1.500.000.000.-

Micsoda életpálya modell, hogy kell csinálni Pintér elvtárs kérdi sok rendvédelmis?
Polgárok, tiszta becsületes munkával lehet ez?
_______________________________________

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2011.06.02. 23:34:50

@Meridian74: Egy pillanatra sem felejtettem el. De milyen elvi különbséget látsz az éveken át heti néhány óra folyamatos, és egyszerre történő két hét hiányzás között? Egyébként meg van olyan, aki éveken át csak mutatóban fordult elő a Parlamentben. Vajon ki az?
A posztban az is benne van, hogy pártállástól függetlenül minden képviselő tanulja meg, hogy azért fizetik, hogy ott legyen. De látod, Te is mindjárt elkezdted védeni a Fideszt.

dekol84 2011.06.03. 00:16:49

@Orbán takarodj!!:"Polgárok, tiszta becsületes munkával lehet ez?"
Lehet! Csak a zorbán szaros valagát kell folyamatosan (vörösre, oh pardon) narancsszínűre nyalni!
Mocskos takonyagyú bűnöző gané ez is, meg az összes fityisz majom!

dekol84 2011.06.03. 00:18:00

@Pszt!:
Nem jól írjátok! Helyesen a la smittpalkó ez így néz ki: emútnyócév

Blogger Géza 2011.06.03. 00:18:39

@bng: Azt, hogy amikor az ülésteremből kivonultak, akkor nem hagyták el az épületet, s ezzel a munkahelyüket. Mihelyt GY.F. befejezte mondókáját, visszamentek. Ez kicsit más ahhoz képest, minthogy eleve oda se megyek 5 hétig.

Blogger Géza 2011.06.03. 00:23:55

@vakablak: "Őket a Fidex gyakorlatilag az országgyűlési munkában akadályozta, amennyiben a parlament elnöke (Kövér) meg sem hirdetett ülésnapokat. "

Csakhogy ez nem így volt, meg voltak hirdetve az ülésnapok.

Ami meg az alkotmányozó nemzetgyűlést illeti, te az a típus vagy, aki egy vállaltai értekezlet után, ahol a főnök mondjuk azt mondja, "most pedig fegyelmezett hadsereggé alakulunk", megy a raktárba a gépkarabélyért? ?:)

vakablak 2011.06.03. 00:34:55

@Blogger Géza: ”Csakhogy ez nem így volt, meg voltak hirdetve az ülésnapok.”

Csakhogy ez sem igaz, mert nem voltak meghirdetve az ülésnapok: a kérdéses napokon NEM az országgyűlés ülésezett, hanem a mindenfajta legitimitás és törvényi háttér nélkül munkálkodó, ilyen értelemben pedig értelmezhetetlen „alkotmányozó nemzetgyűlés”. Azaz azokon a napokon az országgyűlés szünetelt.

booza 2011.06.03. 00:35:20

Ha szabályos munkahely, akkor lehet sztrájkolni is. Tehát pont ugyanazt lehet majd ezután is, csak más lesz a neve.

vakablak 2011.06.03. 00:42:40

@Blogger Géza: „Ami meg az alkotmányozó nemzetgyűlést illeti, te az a típus vagy, aki egy vállaltai értekezlet után, ahol a főnök mondjuk azt mondja, "most pedig fegyelmezett hadsereggé alakulunk", megy a raktárba a gépkarabélyért?”

Nem, én az a típus vagyok, amelyik ekkora állatság hallatán szedi a cókmókját és biztonságos távolságba menekül mind a cégtől, mind annak főnökétől. A fidexes típus az, amelyik ilyenkor debil mosollyal az arcán merev zombiléptekkel masírozni kezd a főnök után, aztán ha gépkarabélyt osztanak neki, parancsra lövöldözni kezd, és amilyen tahó, még büszke is magára.

Mifolyikitt? 2011.06.03. 01:01:52

Az is érdekes kettős mérce, hogy a fideszes hiányzóktól nem vonták le a pénzt. Vajon miért? Őket nem kell büntetni? A Kövér László is egy hiteltelen agresszor. Exportáljuk Kínába, ott jó házelnök lehetne, oda kellenek az ilyen antidemokratikus álszent szarjankók. ŐK most amúgy is a kínai komcsik seggét nyalják.

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2011.06.03. 01:04:17

@Blogger Géza: És a 8 év alatt egyszer sem vonultak ki GY.F. felszólalásain kívül? És O.V. szigorúan ott ült a padjában minden parlamenti napon? Még egyszer mondom: mindegyiket azonos mércével.

brekkk 2011.06.03. 01:38:23

kivonultak, majd szavaztak, ezt ne keverd össze...vicces, hogy pár proli meg bibbancs veri a tamtamot! nem baj, majd hazamennek...

Bebes 2011.06.03. 01:48:10

Amióta van parlament, párszáz éve, azóta az obstrukció teljesen elfogadott és legitim eszköz az ellenzék számára.
Az persze lehet, hogy a nemzeti együttműködés új világrendjébe ez nem illeszthető be, de akkor bele kellett volna venni az új alkotmányba és a házszabályba, hogy Magyarországon innentől tilos.

Bambano 2011.06.03. 01:51:17

Azt kellene látni, hogy különbség van a trógerságból vagy linkségből elkövetett lógás között meg a politikai céllal, előre tervezetten, jelzés céljából történő távolmaradás között.

Ha már csak ez az egy megoldás maradt a tiltakozásra, akkor ezt kell meglépni.

Nem azért meredek a fizetéscsökkentés, mert hiányoztak, hanem azért, mert azt mutatja, aki nincs velük, még a fizetése is ugrik.

Teljesen biztos vagyok benne, hogy több hiányzást is lehetne még találni a padsorokban, minden oldalról, amikért nem lett megvonva a bér. Ergo nem azért vették el a pénzt, mert nem voltak jelen, hanem azért, mert ezzel a tettel szimbolikusan a fideszre borították a teljes alkotmányozás minden felelősségét.

Aki nincs velük, az gebedjen meg minden tekintetben, de főleg politikaiban.

szigor 2011.06.03. 02:08:14

@brekkk: menjél vissza zabálni egy kis narancsot, ennél jobban már úgysem fog az agyadra menni.
Én sem proli, sem a másik nem vagyok mégis rühellem az álszent műkomcsi fidex kormányzatot, pusztán az ilyen kicsinyes kispöcsű húzások miatt. Mondjuk nálam már akkor leszerepeltek, csak erre gondolom a te fajtád ifjú troll nem emléxik, mikor a nagy liberálból behúztak jobbközépre azt Orbi meg a sleppje elkezdtek keresztet vetni pedig előtte általuk zengett a parlament a csuhások takarodjatoktól. Csak a sok birka ezt már elfelejtette. Az ilyen viselkedés hiteltelen, kár hogy a sok tanulatlan bedől neki. Nem volt véletlen h a középkor végén feltalálták a szekularizációt (a kedvedért: egyház és állam szétválasztása) elég ciki h magyarban meg visszafele kell haladni ez ügyben (is).
Orbiék kaptak egy esélyt h csináljanak egy komoly változást, erre beváltják apróra meg szenteltvízre a kétharmadot. Szánalmas bagázs, remélem elnyeli őket a süllyesztő a te fajtád narancs fan klubosokkal együtt

gabest1 2011.06.03. 02:28:25

Vicces, hogy egyáltalán pénzt kapnak a politikusok. Inkább fizetniük kéne, hogy hatalmat gyakorolhatnak. Meg aztán, amiért fizet az ember, azt csak nem lógja el. Mintha tandíj lenne.

2011.06.03. 02:39:35

@Bambano: Ezek a népségek azért kapják a fizetésüket, hogy ott legyenek. Te meg ezt értsd meg! Nem magyarázod meg, hogy miért lógtak, mert a munkájukból lógtak. Ha pedig lógtak, nuku fizu és kész. Van nekik munkáltatójuk, munkaszerződésük, vagy afféle, abban vannak dolgok, meg vannak erre vonatkozó szabályok. Egyszerű ez. Ha meg másképp gondolja, menjen el herének, ott azt csinál, amit akar és annyi pénzt kap érte, amennyit.

Bambano 2011.06.03. 03:35:15

@killersalmons: a katonai szabályzatban is van olyan pont, hogy bizonyos típusú parancsokat köteles vagy megtagadni. Pedig a katonaság az nem egy bohócdalárda, mint a parlament.

nesze nektek két harmad... 2011.06.03. 03:39:49

Büdös suttyó, bunkó paraszt, Kisz titkár, és a Kádári rendszer taníttatta. Kötélen fogja végezni a sutyerák aki a WC kefét az orra alatt hordja:)))))))))))

sprenczl 2011.06.03. 06:04:11

Szar poszt. Végre most először nem kapták meg a pénzüket, mikor nem dolgoztak. Más munkahelyről ki is basznak, ha nem mész be...

Don Quixote de la Ferko 2011.06.03. 06:15:05

@Orbán takarodj!!:

Má méééé ne lehetne?

Nézd csak meg a first lady 5 gyerek, gyed, gyes, négy kerék mellett mekkora vagyont halmozott fel.

Biztos ennyi van az összes nagycsaládosnak.

sprenczl 2011.06.03. 06:20:51

Nézzük ezt a hőbörgést a Kossuth téren: A zsírdisznó ("aszakszervezetis")valóban hiteles "mintapéldány". Testtömeg-indexe alapján túl sokat nem szolgált és védett a korai nyugdíjért eddig. Meg a sok hazug, egymásnak falazó, drogdíler, saját zsebre dolgozó, feketemunkás-adócsaló IQ-fighter.

Az irodai-portai dolgozóik simán 67 évig tegyék tovább a semmit közpénzből, a többi is dolgozzon csak 55. évéig legalább ( a szokásos heti max 2x24 órában, ugye?!?!).

Ennyi erővel mindenki kérhetne koai nyugdíjat. Orvos, kereskedelmi dolgozó, pedagógus, sofőr-szállító, termelő, mezőg-i kistermelő, ügyfélszolgálatos, BKV-sofőr, stb, stb. Mindenkinek stresszes a munkája, egy-két kivételt eltekintve.

QTI 2011.06.03. 06:26:40

Töprengek...
Az a tény hogy az összes vörösnek most jött meg az esze, nemtudok túl lépni ezen.Mindegyik elmondja hogy ezzazorbán milyen hülye, pancser ,zsarnok,stb.
Nyolc éven át avval a nagyon nagy tudással hová vittétek az országot enyveskezűek? Minden vezetőtök börtönt érdemelne, mert ebből az derül ki hogy szándékosan vezettétek rossz úton magyarországot.
Sokkal tisztességesebb (tőletek?)lenne hallgatni mint szar a fűben.

Makkasz 2011.06.03. 06:38:35

Alapvető baj van a fizetés elvonással, sérti a képviselői függetlenséget. Képviselők nem munkabért, hanem tiszteletdíjat kapnak azért, hogy ne éljenek anyagi függőségben, bátran képviselhessenek akár a hatalommal ellentétes érdekeket, kontrollt biztosítsanak. A döntések ilyen obstrukciója (bár itt még ez sem áll fenn, a kivonulás inkább csak kommunikációs eszköz) évszázadok óta meglévő parlamenti eszköz.
A parlamenti képviselők (különösképpen ellenzékiek) fizetésének elvonása egyértelműen sérti a demokráciát.
Emberileg, miért kéne önelégült majmok beszédeit hallgatni, akik semmibe nem engednek beleszólást, asszisztálni saját szobruk építéséhez.
Legközelebb azért lesz fizetéselvonás, mert az állva tapsolásban nem vettek részt.
Kérem, ez a parlamenti demokrácia megcsúfolása (szemben a lógós képviselők fizetéselvonásával, amit általában a frakciók maguk szankcionálnak).

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.03. 06:49:01

A tisztesség bizonyos foktól felfelé hiánycikk, és egyre inkább az lesz. Sajnos.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.03. 06:50:27

@QTI: Mert most jó úton jár. Attól kezdve, hogy tavaly ilyentájt kétszer bedőlt a forint, én nem vagyok erről annyira meggyőződve.

Blogger Géza 2011.06.03. 06:58:07

@bng: Ez OK, de nyilván a munkabérek megállapítása következő hónap elején történik, nem 8 évvel később. Tehát a mostani házelnök itt és most a mostani képviselők fizetését állapíthatja csak meg, nem a 8 évvel ezelőttit.

Arra meg azért nem volt példa, hogy egy egész frakció 5 hétig bojkottálja a parlamenti munkát, tehát minden korábbi példa sántít.

Blogger Géza 2011.06.03. 07:02:52

@Makkasz: A hatályos törvények értelmében járt az a házelnök, ezt nem vitatja senki. Schiffer korrekt választ adott erre, eszébe sem jut itt a demokrácia haláláról beszélni, amikor a törvény betűjét a hatalmon legfelsőbb régióiban ülőkre is érvényesítik.

"Schiffer András az MTI-nek nyilatkozva hozzátette, frakciójuk képviselői áprilisban valóban távolmaradtak a szavazások egy jelentős részéről, mert a párt nem vett részt az alkotmányozási folyamatban, így az új alaptörvénnyel kapcsolatos voksolásokon sem. Szavai szerint tisztában voltak azzal, hogy ez a lépésük akár ilyen következményekkel is járhat.

...

Fölöslegesnek tartom, hogy ebből az esetből ilyen cirkuszt csináljanak - jegyezte meg ugyanakkor."

hir3.hu/magazin/1/63902/schiffer_le_lehet_vonni_a_hianyzo_kepviselok_juttatasaibol

Makkasz 2011.06.03. 07:07:41

@Blogger Géza: Schiffer korrekt volt, szemben Kövérrel, Ettől nem lesz elfogadható az, hogy ellenzéki képviselőket parlamenti viselkedésük miatt egzisztenciájuk fenyegetésével vesznek rá a kormánypárt által helyesnek vélt viselkedésre.
Saját frakciójában mindenki azt csinál amit akar.
Nagyon-nagyon közel van ehhez hogy egyéb módokon büntessék az ellenzéket. Sajnálom ha nem érzed, ez volt az ad-hoc alkotmányozás, visszamenőleges jogszabálymódosítás jogalanyok hátrányára után a legdurvább, legijesztőbb tett.

Gandalf(helyett) 2011.06.03. 07:23:04

Az a politikus, aki nemrég azok közt volt, akik úgy gondolták azzal végeznek hiteles "munkát", ha "tüntetően" kivonulnak mikor egy másik épp felszólal (mert persze felháborító, ha egy politikus elismeri, hogy hazudott, és ők bezzeg sose) az most ehhez nagyon hasonlító "tüntető munkát" miért is tekinti igazolatlan hiányzásnak?
Szánalmas.
De legalább még pár embernek felnyitja a szemét, ha sorozatosan így kimutatják a "foguk fehérjét".

Ha pedig ez valóban nem munkavégzés, akkor tessék kiszámolni 5 évre visszamenően a sajátjukat, és a kasszához járulni a visszafizetéssel.

fizetekmegegysort 2011.06.03. 07:25:07

Nem értem, miért estetek neki néhányan a posztolónak, mikor világosan leírta, hogy támogatja a lépést, csak nem tartja túl hitelesnek. Maximálisan egyetértek. A Fidesznek egyébként ez alap viselkedési sémája: amit nekünk szabad nektek nem. Gondoljunk csak Lézer Jani autóskodására, vagy az igen hiteles Belügyminiszter Urunkra, aki 15 éve nyugdíj mellett veszi fel a bazi nagy lóvékat, és prédikál a belügyeseknek a korai nyugdíjazásuk megszüntetéséről. És ugye ott van maga a Vezér, aki a minap kijelentette, hogy tűzcsapokat nyitogatni dezertálás. Nyilván úgy gondolja, hogy anno kordont bontani pedig országgyűlési képviselőhöz méltó példamutató polgári jócselekedet.
Ez a magatartás már az előző ciklusukban is megvolt, ha valaki nem emlékszik, lapozza fel memóriájában az "oszt jónapot" végű mondatot. Ugyanerről szólt. Amit másoknak nem engedünk, azt mi simán megcsináljuk. Szomorú, hogy itt tartunk.

Blogger Géza 2011.06.03. 07:30:00

@Makkasz: Hát ha te megijedtél, ám legyen, de ha még Schiffer sem ijedt meg, és túlzó hisztinek tartja a dolgot, talán nézz magadba, hogy nem vagy-e kórosan félős.

"Saját frakciójában mindenki azt csinál amit akar."

Jah, csak aztán vállalja érte a következményeit, amit a hatályos törvények erre előírnak.

Roy 2011.06.03. 07:34:35

Ez az intézkedés valahogy nem hiteles egy olyan párt részéről akik ugyanezt csinálták az előző ciklusban.
Akkor miért nem alkalmazták ezt?

Makkasz 2011.06.03. 07:41:33

@Blogger Géza: Bocsáss meg, én nem Schiffert vagy Szanyi kapitányt féltem, hanem a demokráciát.
Okkal.
De az előző kettő mellett ez a fizetéselvonás valóban a legkisebb óvatosságra intő jel.

nu pagagyí 2011.06.03. 07:46:24

A nemzeti egyetértés keretében elég lenne egy db parlamenti képviselőt fizetni. Minek ennyi egyszerre, ugyanarra szavazó képviselő?

Mifolyikitt? 2011.06.03. 07:48:54

Azért azt ne felejtsük el, hogy ha valaki szimplán távol marad az alkotmányozástól, pl. Orbán és egyes fideszesek, akkor nem végezték el a munkahelyükön a munkát. Viszont az ellenzék egy része politikai okokból maradt távol, és ezt előre deklarálták is. Ez viszont kicsit már más történet. Kövér László azért büntette meg az ellenzékieket, mert nem értettek egyet a fidesz diktátumával, és kimaradtak a színjátékból, de a drága fideszes barátokat, akiknek elvben semmi bajuk nem volt a történettel, csak nem mentek be, azokat békén hagyta.
Az ellenzék számára az obstrukció bizonyos formái elengedhetetlenek a demokráciában. A fidesz pl. ezt hangoztatta, amikor kivonult az ülésekről. Mindenben kettős mércével mérnek. Nekik mindent lehet, másoknak meg kuss van. Utálják a kritikát, az ellenvéleményt. Ezek nem fiatalok és nem demokraták.

Mnofőnix 2011.06.03. 07:50:18

Én nem nagyon mosnám össze a 2002-2010-es időszak Fideszes kivonulásait (azokat sem helyeseltem) és a mostani alkotmányozás alatti szoci kivonulásokkal.

A Fidesz a Gyurcsány beszédek alatt kivonult és Orbán Viktor szavát nem lehetett hallani a parlamentben. IGAZ! De az is igaz, hogy ezen időszak alatt napirenden lévő tövényekhez mindig adott be módosító indítványokat a Fidesz, résztvett a bizottságok munkájában, valamint a szavazásokon is jelen volt. Nem emlékszem másfél hónapos önkéntes, illetve önkényes kivonulásra mindenből.
És hogy az egyik fél szerintem meg nem engedett eszközökhöz nyúl, engem még nem jogosít fel hasonlóra.

A demokrácia színtere a parlament. Én személy szerint követem mi történik ott például azzal, hogy milyen törvényjavaslatok vannak bent, ahhoz milyen módosítókat adtak be. Az alaptörvényhez nincs szocialista módosító javaslat, nincs önálló előterjesztés. A tisztességes a szoci frakció részéről az lett volna, ha ott vannak, érvelnek a bent lévő alaptörvény javaslat ellen és a saját módosítási javaslatuk mellett. Ezért küldték őket oda a szavazóik.

Mindezek mellett teljes mértékben egyetértek Kövér László intézkedésével. Én sem tehetem meg, hogy demonstratíven nem jelenek meg a munkahelyemen, hanem helyette "szakmai megbeszéléseket" folytatok máshol, ahol kedvem tartja. Repülnék mint a fene.
A képviselők természetesen nem reptethetőek emiatt. OK. De akkor ennyit viseljenek el méltósággal.

Makkasz 2011.06.03. 07:53:28

Abba a tévedésbe esnek sokan, a populista kommunikáció miatt (az előző kormányok idején is), hogy azt hiszik, a képviselők munkája az, hogy bejárjanak a Parlamentbe, ott elmondják véleményüket, meghallgassák a többieket, és szavazzanak, vagyis a Parlament a munkahelyük, tehát ha távol vannak, akkor nem dolgoznak.
A képviselő feladata az, hogy választóit hatékonyan képviselje (milyen meglepő). Ennek eszközei a parlamenti bizottságokban való részvétel, a felszólalás, szavazás, de ezen túl minden ami a hatékony képviseltet szolgálja:
- kommunikáció sajtóban,
- választókerületi jelenlét, szavazók meghallgatása,
- rendezvények, demonstrációk szervezése, részvétel,
- obstrukció,
- tárgyalás érdekképviseletekkel, stb.
A lényeg nem az összetettség, hanem az, hogy a parlamenti munka csak egy szelet, és néha a távolmaradás a leghatékonyabb kommunikáció, figyelemfelkeltés, képviselet (amellett vannak olyan - talán undorító- dolgok, amihez nem akar személyével hozzájárulni valaki)
A parlamenti képviselők fizetéselvonása, különösen ha kormánypárti teszi ellenzékkel, cinikus demokrácia elleni bűntett.
Schiffer azért fogadta el, mert különben azt mondanák, saját zsebét félti és támadja a jogállamot.
Képmutató a kormány (elődei is) a végtelenségig.

Mnofőnix 2011.06.03. 07:57:32

@Makkasz:

A hozzászólásodnak vannak jó elemei, alapvetően korrekt. De egyet kihagytál: amit én előtted írtam.

Vagyis a beadott indítványok. A szocialisták beadhattak volna egy saját alkotmány koncepciót, érvelhettek volna mellette. Az olyan mazochistákat mint én, komolyan érdekelt volna.

A MSZP frakció képviselőinek a véleményét az alaptörvényről tiszteletben tartom, de szerettem volna a plenáris ülés keretein belül is, és módosító indítványok formájában is hallani, olvasni.

Netuddki. 2011.06.03. 08:06:15

@vornia: Az ilyen frissen regisztrált, 88 hozzászólásos bérfidesztrollokkal kár foglalkozni...

Mifolyikitt? 2011.06.03. 08:06:30

@Mnofőnix: Nincs igazad. Beadványt, javaslatot akkor adnak be, ha egyetértenek a folyamattal, csak más a véleményük. Az ellenzék egy része (nem csak az MSZP, hanem az LMP is) magát az alkotmányozási folyamatot is elvetette, ezért nem mentek be. Garanciát szerettek volna arra, hogy ha részt vesznek az alkotmányozásban, akkor nem díszletnek lesznek ott, hanem valóban érdemi kompromisszum után fogadják el az alkotmányt. A kormány erre nem adott garanciát, és lásd a végeredményt, leszarták, hogy pl. a Jobbik mit mondott. Szóval a gond ott van, hogy az ellenzék két pártja a színjátékban nem akart részt vállalni azzal, hogy bemennek, és javaslatokat terjesztenek be, amiket amúgy a fidesz zsigerből lesöpör. Ezért úgy ahogy van, távol maradtak az egésztől. Ezt kellene megértened.

igényes 2011.06.03. 08:08:04

Kövér László egy tipikusan minden gonoszságra képes ember. Életében nem dolgozott, ahogy kiemelték, mint alulművelt embert a proletár rétegből abban a pillanatban elfeledte gyökereit származását, pedig sokan a hasonszörűek közül nem ezt tették, teszik ma sem. Pitiáner, teli gonoszsággal ember.

Netuddki. 2011.06.03. 08:08:58

@QTI: "QTI 0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Nyald csak tovább a komcsi orbánod hátsóját te kis bértroll!

Mifolyikitt? 2011.06.03. 08:11:13

@Mnofőnix: A Fidesz egész elmúlt egy éve arról szól, hogy senkire nem hallgat, nem érdeklik a javaslatok, lesöpör mindent, ami az ellenzék oldaláról jön. A Fidesznek senki és semmi nem partner, egy igazságot ismernek, a sajátjukét. Na ilyen mentalitás mellett nem sok értelme van annak, hogy valaki javaslatokat adjon be.

Netuddki. 2011.06.03. 08:11:17

@igényes: De ez úgy cuzammen az egész fideszes "elit"-re is érvényes szerintem.

Netuddki. 2011.06.03. 08:12:21

@Mifolyikitt?: Ennek az lesz a vége, hogy még 2014 előtt el lesznek zavarva...

Mifolyikitt? 2011.06.03. 08:15:28

@kovi1970: Nagyon remélem, mert botrányos, amit csinálnak.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.06.03. 08:16:42

@brekkk: egyetértek, a törvény az törvény

persze az nem meglepő, hogy mszp-sek felháborodnak, ha a törvények rájuk is vonatkozzanak, és bérbloggereik egyből elkezdenek ajvékolni

Mifolyikitt? 2011.06.03. 08:19:40

@wmiki: A törvény manapság az, amit a fidesz saját magára és az embereire szab, és aztán kedve szerint alkalmaz. Akár egyes emberekre szabva is hoznak jogszabályokat. Ha pedig valaki az útjukban áll, mert kritikát mer megfogalmazni, akkor azonnal törvényt hoznak, hogy elhallgattassák. Na ez a jogállam. Szép.

hANTa 2011.06.03. 08:24:27

Nem ez a legnagyobb probléma, ha már a képviselők fel (nem ) nyalt pénzéről van szó. Inkább a bemondásra kifizetett költségtérítést kellene itten megszüntetni.

csárli hárper 2011.06.03. 08:27:22

ez a kövér és sleppje a tipikus példája a "tedd fel a szart a polcra és rögtön lekvárnak képzeli magát", mondásnak...

tomwar 2011.06.03. 08:37:38

@Mnofőnix: Az alkotmanyelokeszito eseti bizottsagban tortentek miatt vonult ki az ellenzek az alkotmanyozasbol. Ott megmutattak nekik, mire szamitsanak, nem vallaltak be a biodiszlet-statust. Joggal.
Arrogancia, hatalmi gog, es kettos merce.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.06.03. 08:37:40

Semmi baj Kövér elvtárs így a merevedés bármikor bekövetkezhet, akár akarja a a férfi, akár nem. Például nagyon sok férfinak van erekciója álmodáskor!

tomwar 2011.06.03. 08:39:51

@wmiki: "Magyarország olyan ország, ahol az Alkotmánybíróság döntései mindenkire kötelezőek. Nincs kibúvó, kiskapu, ez a magyar demokrácia egyik vastörvénye."

Aki ezt mondta, az elso alkalommal neki nem tetszo dontesnel nekitamadt az Alkotmanybirosagnak. Talald ki, ki volt ez az ember?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.06.03. 08:40:21

@Mifolyikitt?: a demokrácia erről szól, tudod...

egy kiválasztott csoport hozza a törvényeket

majd 4 év múlva szavazhattok újra az mszp/szdsz-re elvtársak

Gersz 2011.06.03. 08:40:24

Bort iszik és vizet prédikál...

Orbán kb. mennyi időt töltött a Parlamentben, míg nem ő volt a kormányfő? Szerintem egy kezemen meg tudom számolni a munkanapjait. Akkor visszamenőleg vonjuk vissza az ő bérét is, hiszen a végkielégítéseket is meg lehet utólag adóztatni.

Részt venni az alkotmányozásban? Vagyis megnézni egy ritka unalmas színdarabot? Ne röhögtessen már!

Ennél még a Kegyetlen is jobb alkotmányt írna:
mindennapiember.blog.hu/2011/05/13/a_kegyetlen_ii

alibaszna de bamba (törölt) 2011.06.03. 08:50:25

Kövér elvtárs,nagybajuszú kislányként mondott már nagyobb baromságokat is (padlás és kötél).
Mióta Viktörp KISZ titkár elvtárs szólt neki,döntse már el,fiú vagy leány,nagyon kemény csávó lett!

Mnofőnix 2011.06.03. 08:57:12

@Mifolyikitt?:

Akkor meg minek vannak a parlamentben?
A költségvetéshez is beadtak rengeteg indítványt (némelyik totál marhaság volt, némelyik megfontolható lett volna) de nagyjából sejtették, hogy úgysem fogadják el.

Amikor a költségvetési bizottság tárgyalta a módosítókat (látható a bizottsági jegyzőkönyvekben) az MSZP-sek ott sem voltak, meg sem próbáltak érvel egy két javaslatuk mellett.
Ugyanakkor Nyikos úr próbálta meggyőzni a kormányoldalt. Igaz hasztalan, de az érdeklődők számára (pl. nekem) az érvelés, az indokok ott vannak a honlapon a mindenki által elérhető jegyzőkönyvekben.

Engem komolyan érdekelt volna egy MSZP-s alkotmánykoncepció, de ezzel a parlament honlapján (mint a törvényeket megszavazó szerv dokumentációs tárán) nem volt lehetőségem.

Sokkal tisztességesebb pl. most ami az ÁSZ törvény kapcsán megy. A gazdasági bizottság beadta a törvényjavaslatot, amelyhez készült rengeteg MSZP-s módosító. Nagyjából sejthető mennyi fog ezekből átmenni.

Amúgy is az MSZP azt mondta, hogy az alaptörvényhez kapcsolódó sarkalatos törvények tárgyalásában részt vesz.
Helyesen teszi. De ott lett volna a helyük az alaptörvény vitájában is! Engem komolyan érdekelt volna a véleményük.

Mnofőnix 2011.06.03. 08:59:02

És úgy tudom Kövér László nem az 5 heti teljes fizut vonta meg, hanem csak egy részét. Elismerve, hogy a képviselői munka nemcsak a plenáris ülésekből áll.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.06.03. 09:02:04

Pár tízezer forintot vontak meg. Egy képviselő sem fog ezért éhenhalni.

Mnofőnix 2011.06.03. 09:06:38

Újhelyi fizuját meg egyáltalán nem vonta meg Kövér. Ugyanis Újhelyi mint ülést vezető országgyűlési alelnök ott volt az alkotmányozásban. Igaz érdemi hozzászólása neki sem volt, nem is lehetett, hanem az ülés vezetéshez kapcsolódó technikai megszólalások voltak.

Ő viszont (emberileg méltányolható módon) lemondott a fizetése egy részéről - talán felajánlja jótékony célra - a képviselőtársaival szolidaritást vállalva.

2011.06.03. 09:13:06

@Asszem:

"Meg amúgy egy cselekedet erkölcsi megítélését nem befolyásolja, hogy aki ítélkezik, az is ugyanolyan bűnös-e "

Egyszer valaki hadovált ilyen kődobálásról vagy mi a szösz.
Nem tudod véletlenül ki volt az?

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2011.06.03. 09:14:13

@sprenczl: @wmiki: Fussatok neki még egyszer a szövegnek.

veny 2011.06.03. 09:17:58

Ezeknek a fickóknak legfeljebb banki hitelük lehet, emberi soha.

Reggie 2011.06.03. 09:20:37

Mar vonulgatott ki mind, de egyszer valakinek el kell kezdeni. Engem nem zavar, hogyha a kepviselok ugy baszogatjak egymast, hogy kozben penzt sporolnak vele.

2011.06.03. 09:23:47

@Mnofőnix:

"Én nem nagyon mosnám össze a 2002-2010-es időszak Fideszes kivonulásait (azokat sem helyeseltem) és a mostani alkotmányozás alatti szoci kivonulásokkal."

Igen, ezt hívják kettős mércének! :-)))

"Mindezek mellett teljes mértékben egyetértek Kövér László intézkedésével. Én sem tehetem meg, hogy demonstratíven nem jelenek meg a munkahelyemen, hanem helyette "szakmai megbeszéléseket" folytatok máshol, ahol kedvem tartja."

Na most akkor áruld el nekem, hogy szerinted pl. Kósa Lajos! Ő az ország második legnagyobb városának polgármestere 1998-tól (tudod Debrecen, ami messzebb van Budapesttől, mint Bécs)
Szóval Kósa, hányszor nem volt ott a parlamentben munka időben szerinted csak azért, mert a két abszolút teljes állás üti egymást?

pernahajder Campbell 2011.06.03. 09:32:52

Orbán Viktor a 2002-es választási vereség után egy évig be sem ment a parlamentbe.

regress 2011.06.03. 09:36:49

@sprenczl: te agyhalott,viktorod,még életében nem dolgozott,és ő mondja meg hogy kell csinálni.

brlv24 2011.06.03. 09:43:49

Csak ilyen alapon soha nem lesz rend, ha mindig csak azt mondjuk ezt nem tehetik meg, mert korabban ok is ezt csinaltak.

Nem vezet sehova. A poszt epp ezert szar.

2011.06.03. 09:48:07

@brlv24:

Ezt komolyan gondolod?
Itt nem szól semmi a rendről!

Ha itt rendet akarnának bevezetni, a Fidesz frakció fele idegbajt kapna.
Akkor ugyanis már nem lehet kettős mércét alkalmazni, míg itt az Alkotmány kiemelt fontosságát még fel lehet használni "indokként".

Érthetetlen, hogyan feltételezhetted ezt!!??

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2011.06.03. 09:48:09

@brlv24: Meg tudod mutatni melyik mondatomban írtam azt, hogy ezt nem tehetik meg?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.06.03. 09:50:28

@brlv24: egyetértek ^^

de kíváncsi vagyok, hogy fogod ezt megértetni az indexes szdsz szavazókkal :x

Asszem 2011.06.03. 09:51:22

@MikeBoy: @Bergeroth:

"Meg amúgy egy cselekedet erkölcsi megítélését nem befolyásolja, hogy aki ítélkezik, az is ugyanolyan bűnös-e"

Szóval azt mondod, hogy mondjuk egy gyerekgyilkosból is nyugodtan lehet bíró, aki ítélkezhet is természetesen, csak azért mert ismeri az aktuális szabályokat és törvényeket?
---------------

Próbáljátok újraolvasni amit írtam. Ha Osama Bin Laden-t elfogták volna élve, és Osama kijelentette volna, hogy a terrorizmus bűn, akkor szerintetek kevésbé lenne igaza, mintha ugyanezt mondjuk Obama mondja? A terrorizmus bűn, ez a cselekedet erkölcsi megítélése és még a legnagyobb bűnös szájából is ugyanolyan igaz, mint a legszentebb emberéből.

Az más kérdés, ha valaki saját magát, mint erkölcsi mércét szeretné láttatni és úgy prédikál olyan dolgokról, amikben közben maga is bűnös. De ha egy ilyen ember azt mondja, hogy a képmutatás bűn, attól a képmutatás még ugyanúgy tényleg bűn marad.

Remélem így már érthető.

Mnofőnix 2011.06.03. 09:53:03

@MikeBoy:

Ha az egyik oldal csinál valamit, az nem igazolja a másik oldal hasonló, vagy annak vélt cselekedeteit.

A Fidesznek egy másik dolga sem volt szimpatikus 2002 és 2006 között, amikor paraszthajszálon múlt az mszp többség. Az ülések elején a fidesz frakció bent üldögélt, de a napirendnél egyáltalán nem szavaztak (a nem gombot sem nyomták meg). Az MSZP-szdsz kormánytöbbség pedig önmagában időnként önmagában nem tudta a határozatképességet biztosítani. A fideszesek ott ültek a helyükön mosolyogva, amíg a kormányoldal önmagában nem biztosította a napirend elfogadását. Majd ezután szépen már részt vettek a munkában.
Mondom ez sem tetszett nekem, kicsinyeskedésnek tartottam.

brlv24 2011.06.03. 09:58:59

@MikeBoy: Igen, komolyan gondoltam:)

Persze, hogy idegbajt kapna a fidesz frakcio fele is? De ki beszelt itt a fideszrol, vagy barkirol? Alapveto erkolcsi szabalyokat kellene midenkinek betartania es az orszag erdekeit szemelott tartania az onos erdekekkel szemben. Parttol fuggetlenul.

Az hogy mutogatunk visszafele nem vezet sehova. Elore kell mutatni.

KopaszMercis 2011.06.03. 10:01:37

@Mnofőnix:
De megteheted te fidesznyik fasz: ugy hivjak sztrajk es emberi alapjog.. gondolom ez kimadart az alkotmanyunkbol, ami ugynez ki, mint egy lehanyt jobbikos propaganda fuzet.

Arrol nem is beszelve, hogy hiteletelen dolog... raadasul amikor valaki benyujt egy javaslatot, egy jobbat pl a tisztessegtelen vegkielegitesekre, mint a fidesz, azt nem szavazzak meg leanyos zavarukban..

Tehat minek igyekezzen a masik? A fidesznek csak a sajat valosaga letezik.. degeralt ciganyok mind, mint a jobbik.. nochdazu, 2002-2006 kozott a viktor soha nem volt benn a parlamentben megis kapta a fizeteset... a gyurcsanyi kivonulasok alatt is.. szemet geci brigad. De en nem idegesitem fel magam ezen.. elobb utobb elpattan az ember, es akkor lehet "elmult nyolcev"-ezni, es tudod mit, ahogyan vagja majd at egy budos nagy kancigany a szijjarto pepike torkat, mikozben jol megbassza a turos faszaval a friss nyilast ordibalhatjak korulotte a haldoklok, hogy "de a gyurcsany miatt van ekkora szar".. es igazuk is lesz, tenyleg az elmult 8 evben keszultek be az emberek az mszp szar arroganciajatol es teszetoszasagatol ami fosba sodorta az orszagot.. de a vegeredmeny szempontjabol ez mindegy lesz, mert a zuhanrepules kozben a fidesz sikeresen bekapcsolta a motorokat, es most mar gyorsulva zuhanunk lefele...

En meg majd pattogtatok magamnak kukoricat, kenyelmesen hatradolok es megnezem, hogy hogyan gyilkolasszak majd egymast az emberek ;)

2011.06.03. 10:04:09

@Mnofőnix:

Inkább válaszolni kellene a kérdésre!
Elég egzakt volt ahhoz, hogy másfelé terelhesd a szót. Mert most nem az a téma.

Ha meg nem megy, akkor hagyjuk. Tudod vannak trivialitások! Pl. az, hogy nem lehet valaki egy ekkora város polgármestere és képviselő is egyszerre úgy, hogy a két munkát elláthassa rendesen. Ilyen volt a megboldogult Toller László (MSZP) is.

Nyilvánvalóan mindkettő rengeteget hiányzott a parlamentből, mikor "otthon dolgozott".

brlv24 2011.06.03. 10:05:18

@KopaszMercis: Nemkicsit vagy elmebeteg. Az ilyen emberek miatt tart itt ez az orszag? :)

OftF 2011.06.03. 10:06:22

@vakablak: "Nem volt taggyűlés" :)

2011.06.03. 10:07:29

@brlv24:

De nem fog senki előre mutatni!
Ennek nem lesz folytatása, nem lesz rendcsinálás, stb.
Egyszeri eset volt és lövésem sincs mire volt jó, mert nem fog változni semmi ettől.

Nos ez meg az én véleményem persze, de tartok tőle, hogy igaz.

Dr. No 2011.06.03. 10:09:08

Most hagyjuk azt, hogy egyes hozzászólók emlékeitől eltérően Orbán Viktor 2002-2010 között hosszú időszakokra egyáltalán be se ment a Parlamentbe, nemcsak Gyurcsány felszólalásai alatt volt távol. Ezt én megint csak a Fidesz által generált álvalóság kategóriájába sorolom.

No de mi van azokkal a fideszes képviselőkkel, akik szintén tömegesen hiányoztak az Alkotmány vitája alatt, és csak a szavazásra jelentek meg? Az ő fizetésükből miért nem vont le arányosan a püffedt fejű Kövér?

2011.06.03. 10:17:26

@Asszem:

Pont ez az, hogy rettenetes nagy hülyeséget írtál.
Nem az erkölcsi oldalát nézve, hanem a gyakorlatit.

Utólag már Te magad is levezetted valamelyest a képmutatás és prédikáció alatt.

Csakhogy odáig már nem sikerült eljutni, hogy egy állítás igazságtartalma nem mindig objektív.
Hogy a példádnál maradjak.
Ha Osama azt mondja, hogy a terrorizmus bűn, akkor az a Te szemedben lehet IGAZSÁG, de az ő szemében ez egy HAZUGSÁG. Ő ugyanis ezt nem tartja bűnnek.

OrrSir 2011.06.03. 10:19:15

Most a kommerek zsebpénzéért sztrájkoltok 85% államadósságnál, mert az úgy lenne frenki?
Hát Ti biztos nagyon egyenes kemény és következetes csávók lehettek.
Akkor fizessétek Ti ki a gyökereket.

Link Elek 2011.06.03. 10:20:25

Követeljük a patkanyok kiirtasat a magyar parlamentbol!

alibaszna de bamba (törölt) 2011.06.03. 10:20:57

@pernahajder Campbell: "Orbán Viktor a 2002-es választási vereség után egy évig be sem ment a parlamentbe."

De a fizetését felvette!!!!!
Namost ezt magyarázd el a fidesznyik beeerkának,bérbloggernek,hivatásos spionnak.Erre úgy sem akar emlékezni!

KopaszMercis 2011.06.03. 10:22:08

@brlv24:
Ketlem, mert adot fizetek (tobbet, mint egy atlag magyar csalad), beszelek nyelveket, es 3 szamjegyu az IQm...
Tehat fidesz szavazonak / kepviselonek is tulkepzett vagyok...

Ha meg ide vesszuk azt is, hogy minden nap mosakszom, akkor meg mar a parlamentbe sem tehetem be a labam ;)

Asszem 2011.06.03. 10:23:29

@MikeBoy: látom még mindig nem érted.

ne keverd ide az állítás igazságtartalmát (pl. "nem én loptam el") az erkölcsi kijelentés igazságtartalmával ("lopni bűn").

Én azt mondom, hogy ha egy tolvaj mondja, hogy "lopni bűn" az attól még pontosan ugyannnyira igaz marad, mintha egy bíró mondaná ugyanezt.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.06.03. 10:27:55

A "forradalmi 2/3 arra sem emlékszik,hogy a Kedves Vezér KISZtitkár és több MSZMP-s van a pártjukba,mint az összes többibe,de ők kommunistáznak a legjobban.
Náluk a vitában 1 érv van:kommunista,liberális.
Oszt ki is merült.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.06.03. 10:29:53

Mielött még Schmitt nyelvész Pál belém kötne.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.06.03. 10:35:05

Pokornyi III/III-as csemete inkább megtagadta az apját,hogy magát átmenthesse a hatalomba!
Sikerült neki,csak azt nem értem akkor a kedves "forradalmi 2/3" milyen jogon bolsevikioz,kommunistáz,másokat?!

silent76 2011.06.03. 10:35:23

Abba kellene hagyni az örökös proli módon való vitatkozást.
Dolgozni kellene, meg az orszagot építeni. Nem pedig mindig az aktuális kormányt szídni.
Ennyi

2011.06.03. 10:41:06

@Asszem:

Hahóóó!
Ott hazugság szó! Ez a szó az igazság ellentéte!
Azt jelenti be vagy csapva.

Hogy végképp megértsd:
Ha 10 terrorista közé keveredsz akkor ott abban a csoportban a terrorizmus nem bűn!

De amikor ők elkiáltják magukat, hogy "dzsihád" és félelmedben velük tartasz, akkor az most mi lesz?

A Te logikád alapján az ő szemükben erkölcsi igazság.
De mindketten tudjuk, hogy valójában csak hazudsz az életedért.

És akkor most kérdezem tőled, mi ebben a szituban a lényeg? Erre kérnék igent vagy nemet please!

Az, hogy a terroristák szempontjából IGAZAT mondasz vagy az, hogy a saját szempontból HAZUDSZ?

Bambulka 2011.06.03. 10:44:11

A Kövér a magyar politikai paletta talán legaljasabb szereplője.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.06.03. 10:44:45

@silent76: Tényleg ilyen egyszerű lenne?...
Majd ha tőled is einstandol a kormány 1-2 millát (mint Rákosi elvtárs) amit a munkáddal megkerestél, lehet nem így állnál a dologhoz.

Mnofőnix 2011.06.03. 10:47:58

@MikeBoy:

Úgy hírlik az új választási törvényben benne lesz, hogy nem lehet valaki egyszerre országgyűlési képviselő egy polgármester.
Szerintem sem nagyon fér meg együtt a két dolog legalábbis időben nem lehet összehozni.

2011.06.03. 10:55:36

@Mnofőnix:

Igen úgy hírlik.
A gyors reagálású képviselői hadtestnek, amelyik bele tud barmolni az alkotmányba egy hét alatt!!? (AB ügy ugye), kellett vagy 15-20 év, hogy rájöjjön kicsit fura ez a két állás így együtt.

Sieg 2011.06.03. 11:01:30

Nem nagy gond a srácoknak a visszamenőleges törvénykezés, szóval remélem Kövér konzekvens marad saját magával, és a Fidesz frakciótól megvonja az előző ciklus fizetésének nagy részét.

Sieg 2011.06.03. 11:09:46

@silent76: Kádár is csettintene erre a fantasztikus hozzáállásra. Ne vitatkozzunk, elvtársak, inkább építsük a szocializmust.

Egyre fárasztóbb a manapság a szurkolókba plántált munkafetisizmus. Nem a munka mennyisége, hanem annak hasznossága számít, és ezen semmilyen sztahanovista hozzáállás nem segít.

Mnofőnix 2011.06.03. 11:10:51

@MikeBoy:

Azt hiszem 1994-1998as ciklusban került bele a törvényekbe, hogy egyszerre lehet valaki megyei jogú város polgármestere és képviselő. De ebben nem vagyok biztos.

Zetek 2011.06.03. 11:14:11

Tegyék nyugodtan. Az elvtársakat majd megmenti az éhenhalástól a vörös segély. Majd gyűjtünk a Ferinek.

Asszem 2011.06.03. 11:18:41

@MikeBoy: próbálj elvonatkoztatni a konkréttól, hátha megérted.

Vissza a politikához: ha a korrupt MSZP azt mondja, hogy a korrupció rossz, akkor szerinted a korrupció nem is rossz, csak mert az MSZP mondta?

tomwar 2011.06.03. 11:28:35

@brlv24: Jol latod. Rendet kell tenni - es jo szokasuk hoz hiven - visszamenoleg a SAJAT portajukat is rendbe tenni...
Vagy torvenyt/rendeletet/egyeb jogszabalyt hozni, es batartani, es betartatni, a megszavazasanak pillanatatol.
Akkor korrekt. Igy egy nagy budos nulla.

2011.06.03. 11:55:50

@Asszem:

Az én véleményem szempontjából kit érdekel, mit mond?
A kettő független esemény egymástól. Tehát kérdésed értelmetlen!

A kérdésemre válaszolj inkább, ok?
Direkt kértem! Ott van feljebb!

Azon fogok szerinted vitatkozni veled, hogy a fehér az fehér?

Mire akarsz kilyukadni a zseniális és egyébként semmilyen jelentőséggel nem bíró "meglátásoddal"?

2011.06.03. 11:59:16

@Mnofőnix:

Kizártnak tartom.
A képviselőkről szóló törvény nem azt szabályozza, hogy ki lehet képviselő, hanem azt, ki nem.

Egyébként az biztos, hogy Kósa 98'-tól polgármester és képviselő is.

Asszem 2011.06.03. 12:31:59

@MikeBoy: belátom nem sikerült meggyőzzelek, úgyhogy én itt abba is hagyom.

QTI 2011.06.03. 12:52:35

@kovi1970: Minden vezetőtök börtönt érdemelne, mert ebből az derül ki hogy szándékosan vezettétek rossz úton magyarországot.
Sokkal tisztességesebb (tőletek?)lenne hallgatni mint szar a fűben

2011.06.03. 13:02:23

@Asszem:

Az abbahagyás nem gond!
A baj az, hogy elkezdted!

Valóban azt hiszed, hogy nem érti itt bárki, hogy mire gondolsz? De ettől még lehet egy értelmetlen hülyeség!

Próbáld ki!
Elmész a dokihoz.
Kérdi mi bajod?
Válasz: 2x3=6

Igaz? Igaz! Hülyeség? Hülyeség?
Értelmetlent válaszoltál? Igen.

No hát kb. te nagy igazságod is ilyen....

Asszem 2011.06.03. 13:09:31

@MikeBoy: tényleg személyes kudarcként élem meg, hogy nem tudtam jobban elmagyarázni neked, pedig szerintem érthető, ez az egyedüli oka, hogy mindig visszatérek és megpróbálom másképp megfogalmazni, talán egyszer sikerülni fog...

az, hogy 2x3=6 az akkor is igaz, ha egy matematikus mondja és akkor is igaz, ha egy idióta. Vagy szerinted nem így van?

én ennyit állítottam, nem többet. az pedig teljesen független ettől, hogy ez most milyen kérdésre a válasz.

2011.06.03. 13:30:30

@Asszem:

"Vagy szerinted nem így van?"

Persze, hogy úgy van.
CSAK ENNEK NINCS JELENTŐSÉGE!
INDIFFERENS, NEM EZ A LÉNYEG, STB.

Ha egy bíró! És most Kövér László a bíró szerepében osztja a büntetést az adott témában azt mondja, hogy "nem szép dolog nem dolgozni" és büntet, de csak 100 triviális esetből mondjuk 15-ször. És akkor is az "ellenségeit".

Akkor nem az a lényeg, hogy ő azt mondta, hogy "nem dolgozni bűn", hanem az, hogy miért mér kettős mércével és miért is hazudik, mikor triviálisan a büntetése nincs összefüggésben avval, amit mondott! és amivel indokolja!

2011.06.03. 13:33:23

@Asszem:

"én ennyit állítottam, nem többet"

Igen. És erre a kérdés: és akkor mi van? Nem ez a lényeg. Hiába van igazad. Nem számít, mert a sztori nem erről szól.

Asszem 2011.06.03. 13:40:04

@MikeBoy: ebben szerintem nincs köztünk véleménykülönbség, tényleg itt ez a lényeg, hogy amit Kövér csinál az kicsinyes politikai bosszú.

Ettől függetlenül én jogosnak tartom azt, hogy aki nem dolgozik, az ne is kapjon fizetést.

Tehát én az eredeti poszttal nem értek egyet, miszerint "Nem is kicsinyes bosszúról van itt szó, mint ahogy azt sokan hiszik, hanem arról az arroganciáról, ami azt sugározza: mi ezt is megtehetjük, mert felette állunk a szabályoknak"

Én úgy gondolom, hogy de, ez igenis kicsinyes bosszú, de nem azért, mert Kövérék felette állnának a szabályoknak, az nem az ő hibájuk, hogy amikor ők nem jártak be a szocialisták nem vonták meg tőlük a fizetést (ami megint csak jellemző a töketlen, béna, ötlettelen volt kormányunkra, hogy kihagyjon ilyen ziccert).

2011.06.03. 13:48:17

@Asszem:

"Ettől függetlenül én jogosnak tartom azt, hogy aki nem dolgozik, az ne is kapjon fizetést. "

Szerinted vélekedik valaki másképp erről?
De azért, ha ezt a világ legnagyobb munkakerülője mondja, akkor nem az jut eszedbe először, hogy milyen igaz, hanem csak nevetsz.

De az a rossz hírem, ez a politikusokat nem érdekli.
Azért nem vonogatják meg a fizetéseket, mert "senki nem jár be".
Ha ebből rendszer lenne vagy komolyabb számonkérés a Kövér fideszes hegyeket is kéne büntessen.

Hogy most miért csinálta? Fogalmam sincs. Csak annyit tudok, hogy rákenhette az "alkotmányozás" magas prioritására. Nem lesz folytatása, nem lesz belőle rendszer, stb.

Bergeroth 2011.06.03. 15:55:44

@Asszem:
"Az más kérdés, ha valaki saját magát, mint erkölcsi mércét szeretné láttatni és úgy prédikál olyan dolgokról, amikben közben maga is bűnös. De ha egy ilyen ember azt mondja, hogy a képmutatás bűn, attól a képmutatás még ugyanúgy tényleg bűn marad."

Amit írtál az egy sima egyszerű tény. De ettől még nem változtat azon, hogy egy olyan ember cselekszik ebben az ügyben, akire ugyanúgy érvényes kellene hogy legyen ez a cselekedet. Ez persze csak akkor lenne igaz, ha lenne lelkiismerete. De az neki nincs és soha nem is volt. Mint ahogy gerince sincs, vagyis van, de a takonygerinc az valami más.
süti beállítások módosítása