A közszolgálatiság ára
Eddig abban a meggyőződésben éltem, hogy a közszolgálatiság azt jelenti, hogy „a műsorszolgáltató a vételkörzetében élő hallgatókat, nézőket rendszeresen tájékoztatja közérdeklődésre számot tartó kérdésekről”. Mi tarthat számot a közérdeklődésre, ha nem azoknak az embereknek a bemutatkozása, akik megszerezték a szükséges számú támogatást ahhoz, hogy képviselőjelöltek legyenek az októberi önkormányzati választásokon? Hogyan ismerhetjük meg a jelölteket, ha a közpénzen fenntartott média nem mutatja be őket? Pontosabban bemutatja, de csak pénzért: 4 perc műsoridőnek 50 ezer + ÁFA az ára. Hát most már pontosan tudjuk mennyit ér a közszolgálatiság!
A dolog nem csak azért visszás, mert a szerényebb anyagi lehetőséggel rendelkező jelöltektől még a minimális lehetőséget is elveszi, hanem azért is mert valójában szükségtelen. A jelenlegi helyzetben a legtöbb helyen egy narancsszínű esőkabát is komoly győzelmi esélyekkel indulhatna, de még így is rá kell segíteni. A legnagyobb baj, hogy igazából ezt következmények nélkül megtehetik, mivel a választópolgárokhoz ez el sem jut. Itt Szolnokon a 4 ellenzéki polgármesternek az ebben a témában kiadott közös nyilatkozatát egyetlen egy műsorszolgáltató sem hozta le!
Egyébként ennek a műfajnak van egy érdekes evolúciója a városban. 8 évvel ezelőtt még vita is volt a stúdióban, minden körzetben a jelölteket leültették egy asztalhoz, és ők megvitathatták az elképzeléseiket. 4 éve ilyen már nem volt, mert „szóltak fentről” hogy a vita az fölösleges úri huncutság, de a jelöltek még 4 percben bemutatkozhattak. Az idén pedig jött az 50 + ÁFA. Mi várható 2019-ben?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.