Levél Marcihoz

Játékaid jelentik a világot,

hol szerteszét kincseid találod,

apró kockákat faragtak a fából,

melyeken ülve hívsz a kis szobádból,

Apa, merre vagy? Veled játszani vágyom,

s mint fürge gyík az ölembe mászol,

hát hallgatom, míg zsong körém felállván,

Marsnak vitéze Sziszüphosznak vállán.

 

Mikor játszunk újra? Hej, tudom már,

ki vidám voltál, huncut, mint egy mókár,

most fürödni mégy, hol vár már a sok játék,

kacsa, kis hajó, és persze törpapáék,

vizet pocskolsz és öntöd a kezemre,

Apa vizes, mondod hát nevetve.

Bögrékből tornyot építettél újra,

melyek a hullámokba visszahullva,

 

a felszínen ringatózva lebegnek.

Medencében vagy a pályán bajnok leszel,

évek múltán egyszer, szívből remélem,

hogy a hírek sikereidről regélnek

valamikor majd. Kisfiam, kis barátom,

még velünk vagy! Hancúrozunk az ágyon.

Utána a színes kirakó következik,

hol a két fél újra egymásba illeszkedik.

 

A sorból kukásdudut ki ne felejtsem,

melynek gyomrában kis fecnikre leltem.

Az újságot dugtad az ágy alá éppen,

hogy soha sincs meg, most már értem,

elbújni vágyott. Földön és égen,

kerestem nagyon. Mindent, hol reméltem,

fölmértem, mégsem találtam nyomát,

megjártam érte én száz tűnek hosszát,

 

s otthonunk minden rejtekét kutattam,

hasztalan, mégis nélküle maradtam.

Hogy a lényegre végül visszatérjek,

Márton napon köszöntelek Téged,

s a mesés könyveidnek lapjain élő,

egyszer volt történeteket mesélő

Szüleid óvnak, s mint simogató hullám,

a szeretetük szökőárja hull Rád.

 

(Radnóti Miklós iránti tisztelettel.)

bng szólj hozzá
Címkék: névnap márton

A bejegyzés trackback címe:

https://emberitisztesseg.blog.hu/api/trackback/id/tr441517029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása