A bakterház ára

Hallottad, tegnap bemondta a Kossuth Rádió, hogy a 33 főbakter az év végén kapott néhány százmilliót, mert annyira jól végezték a dolgukat. Azt mondja a törvény, hogy legalább 3 igazgató, és 3 felügyelő bizottsági tag szükséges a működéshez. Hát gondolták, el kel melléjük még némi segítség...

Mindennek van határa, kivéve az emberi hülyeségnek és a vasútra költött állami kiegészítéseknek. Képzeld el, tavaly az utazóközönség befizetett a pénztárba 37 milliárdot, ehhez a kedvezményes jegyek támogatására hozzátett a költségvetés további 18-at. Mit gondolsz, mennyi volt ez idő alatt a működés költsége? 100 milliárd. Hideg. 200 milliárd. Langyos. Pontosan 225! Decemberben a fű alatt megszavazták a Parlamentben a hiányzó 170-et is.

Ezt én nem értem. Mennyire életképes egy vállalat, ha a költségeinek csak 16 %-át tudja kitermelni? Tulajdonképpen ingyen is adhatnánk a jegyet, nem sokkal kerülne többe. Legalább jöhetne a mama bármikor. Ha a szárnyvonalakon utazókat taxin szállítanánk valamivel olcsóbban megúsznánk!

A világon a legfeleslegesebb dolog a sorompó, mert hát amikor jön a vonat, úgyis elzárja az utat! Lehet, hogy fel kellene szedni a síneket is?

bng 5 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://emberitisztesseg.blog.hu/api/trackback/id/tr23865770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zbzbzb 2009.01.11. 11:50:17

én ezt már milyen régóta mondom...

szépen bezárni, embereket hazaküldeni, a teljes infrastruktúrát pályázaton meghirdetni (nyilván ebből még lejön majd 10-20 milliárd kenőpénz a nagyjainknak), aztán majd jön vki, aki ért is hozzá és kemény kézzel rendesen csinálja.

Dubito 2009.01.14. 13:18:14

Minél hamarabb el kellene adni mozdonyostól, bakterostól, Gaskóstól. Bárkinek, bármennyiért - akár ingyen is.

ZBR 2009.05.04. 22:53:50

Milyen rövid cikk és mennyire demagóg!

1. A vasúti teherszállítás -szolidan ugyan- de nyereséges. Ez a képhez tartozik.
2. A MÁV az a cég, amibe az állam az elmúlt 30 évben elfelejtett invesztálni, nem csoda ha mára tropa és nem képes kitermelni szinte semmit.
3. A százmilliós fizetések szép nagyok, de a következmény leginkább az, hogy a MÁV ma már MÁV-csoport. Ez a különbség azt jelenti, hogy van a MÁV Zrt., ezé a pályavasút. Van a:
- MÁV Trakció Zrt.
- MÁV Gépészet Zrt.
- MÁV START Zrt.
Meg még jó pár kisebb-nagyobb KFT, egyéb cég, amik remekül, értelmes döntések alapján, minimális mutyival lettek kiszervezve. (Magyarán már korábban szétlopták.)
4. A vasúti infrastruktúrába a töredékét sem fizeti az állam, a közúttal. Így azt a használói fizetik: pl. a START, rohadtul csillagászati pályahasználati díjak és közismert pályaállapotok mellett üzemel.
5. A vasúti infrastruktúra, főleg a jelentős tranzitútvonalak az ország javát szolgálják. Aki ezt képtelen belátni és felszedetné a síneket annak elmentek otthonról.

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.05.05. 00:05:15

ZBR
1. Senki nem tagadja, de az édeskevés, ha a tevékenység egy részében van egy pici nyereség, de minden máson óriásit buktázunk. Ezt semmilyen cég nem engedheti meg magának!
2. Az évente belerakott 100 milliárdok honnan származnak?
3. Te is azt mondod, hogy átláthatatlanul működő cég a MÁV. Egyetértek!
4. Ha jól értem ez az egyik zsebből a másikba. De például azt is elfelejted, hogy a személyszállítás költségeihez azok is hozzájárulnak - a hatalmas mértékű állami támogatáson keresztül - akik soha nem utaznak vonaton.
5. A cikk alapvetően irónikus, a tavalyi gazdálkodás számain alapszik. Egy infrastruktúra valóban fontos, ha kihasználják. Lássuk, hogy így történik, de itt erről nagyon úgy néz ki, hogy nincs szó. A bevételek döntő része a fővonalakon realizálódik. A mellékvonalakon olyan kevés az utas, hogy busszal lényegesen olcsóbb lenne a szállításuk. Tessék gazdaságossá tenni és akkor maradjon. De ebben a formában miért kell bármi áron fenntartani?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.05.07. 12:09:56

@ZBR: "1. A vasúti teherszállítás -szolidan ugyan- de nyereséges. Ez a képhez tartozik."

Igen, a képhez, de amugy nem a MÁV-hoz
Nyereséges volt , oszt szépen eladták MÁV-Cargo néven