Ezüstvasárnap nem kopnak a sínek

Ezüstvasárnapi készülődés közben sztrájkot hirdetnek a vasútasok.

Lássuk, hogy milyen célokat fogalmaztak meg:

250.000 Ft juttatás a privatizációs bevételből.

10 %-os béremelés.

Az új menetrend visszavonása.


>Azt gondolom ezek irreális követelések. A privatizáció bevételéből máshol sem szoktak a dolgozóknak adni. 10 % béremelés a mai helyzetben egy tartósan veszteséges, elképesztően rosszul működő vállalatnál lehetetlen. A menetrend pedig eddig sem volt az igazi.

>A vasútasok ezzel tulajdonképpen maguk alatt vágják a (karácsony)fát. Nem hiszem el, hogy a szakszervezeti vezetők ezt nem látják. Ezüstvasárnap "gördülő sztrájkot" hirdetni, ezzel teljesen elveszítik az emberek maradék szimpátiáját is. Mivel a vasút megbízhatatlan és folyamatosan fenntartják a káoszt, rákényszerítik az utasokat, hogy buszozzanak. Szerintem lassan már csak az utazik vonaton, akinek muszáj. A szolgáltatás minősíthetetlen, az IC-k kivételével a vonatok borzasztó állapotban vannak. A késések mindennaposak, amíg gyakrabban utaztam vonattal a várakozás alatt megfigyeltem a pályaudvaron, hogyan kezelik. Bevett gyakorlat, hogy amikor már 10 perce el kellett volna menni a vonatnak, akkor kiírják, hogy "előreláthatólag 10 percet késik". Ezzel aztán ki vagyunk segítve! A valóság az, hogy ilyenkor kb. 20-30 perc a késés. Ha szigorúan vesszük a menetrendet, akkor a vonatoknak 2/3-a késik. És a vasúttársaság nem csak a főtevékenységében ilyen színvonalú. Akinek van ügye a MÁV-al, az tudja, hogy a hivatali ügyek is elképesztően haladnak. Ingatlanok esetén hónapokig, esetenként évekig nem lehet egy egyszerű nyilatkozatot kisajtolni belőlük. És akkor a jegyárak és a szolgáltatás minőségének a viszonyáról még nem is beszéltem...

>Szóval előbb a minőség javítását kellene a zászlóra tűzni. Követeléseket akkor lehet megfogalmazni, ha van mögötte teljesítés. Alapvetően a vezetés felelős a kialakult helyzetért, de a szakszervezetnek is azt kellene megmondani, hogy mit tesz azért, hogy a szolgáltatás jobb legyen. Nem tapasztalom a vasútasokon sem a törekvést! Egy örökké veszteséges cégnél, miből lehet emelni a béreket. Csak az adófizetők pénzéből! A MÁV vezetőinek a bére így is jóval meghaladja a versenyszféra fizetéseit, közben pedig nincs mögötte teljesítmény. Hogyan lehet prémiumot kifizetni -100 MrdFt eredmény után? A béremelésre a másik megoldás, ha a dolgozók egy részét elküldik. A szakszervezet ezt akarja? Tulajdonképpen mit akar a VDSZSZ?

>Mindenki döntse el, melyik a számára a legszimpatikusabb válasz:

>1. Boldog Karácsonyt!

>2. A vasútasokat képviselni!

>3. Szabó baktert a MÁV élére!

bng szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://emberitisztesseg.blog.hu/api/trackback/id/tr56821922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.